Przebudowa sieci ciepłowniczej OPEC. Kluczowy etap budowy terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia

Na terenie budowy terminalu intermodalnego w Centrum Logistycznym Portu Gdynia zakończono ważny etap prac związany z przebudową sieci ciepłowniczej wysokich parametrów należącej do OPEC. To jeden z kluczowych elementów infrastrukturalnych w mieście, odpowiadający za dostawy ciepła do dużej części Gdyni. Prace stanowiły niezbędny krok w realizacji inwestycji, która w przyszłości ma stać się jednym z najważniejszych węzłów logistycznych na Pomorzu.

Przebudowa objęła odcinek sieci o długości około 140 metrów, z czego 40 metrów poprowadzono po estakadzie. W ramach robót opróżniono instalacje z wody, a następnie przeprowadzono i ostatecznie wykonano przepięcia rurociągów. Prace przyłączeniowe trwały niespełna dwie doby, a po zakończeniu spawania  wykonano badania radiologiczne spoin i po uzyskaniu prawidłowych wyników przystąpiono do napełniania sieci i jej rozruchu. Następnie wykonano mufowanie złączy (które zapewnia ciągłość izolacji termicznej rurociągów), jak również dokręcono obejmy i wykonano kontrolę mocowań. Do realizacji robót użyto specjalistycznych pojazdów samojezdnych, co pozwoliło na precyzyjne i bezpieczne prowadzenie prac. W najbliższym czasie na estakadzie zostaną zamontowane podesty robocze, a cała konstrukcja zostanie pomalowana.

Pierwszym wykonanym zakresem robót branży sanitarnej były prace związane z przebudową głównej magistrali kanalizacji sanitarnej, która odbiera ścieki z dużej części Gdyni. W ramach prac wykonano przebudowę dwóch rurociągów dla PEWiK kolidujących z nowym torowiskiem terminalu. – Dzięki dobrej organizacji i współpracy z gestorami sieci, cały proces przepięć i przyłączeń zakończył się szybciej, niż planowaliśmy. Zamiast planowanych czterech dni, prace trwały niespełna dwie doby – podsumowuje Aneta Senk, Kierownik Robót Sanitarnych z Grupy NDI.

Budowa terminalu intermodalnego w Porcie Gdynia to jedna z największych inwestycji logistycznych w regionie. Projekt zakłada stworzenie nowoczesnej infrastruktury, która umożliwi sprawne łączenie transportu kolejowego, drogowego i morskiego. W ramach inwestycji powstanie bocznica kolejowa, place przeładunkowe, sieci techniczne, estakady i zbiornik retencyjny. Całość ma poprawić efektywność transportu towarowego i zwiększyć konkurencyjność portu.

button_next_post_label

share:

  • FACEBOOK
  • LINKEDIN