
Budownictwo hydrotechniczne
Konsekwentnie budujemy naszą zdolność do realizacji projektów hydrotechnicznych. Dzięki wieloletniemu partnerstwu z firmą Besix braliśmy udział m.in. w realizacji projektu rozbudowy terminala kontenerowego DCT 2 w Gdańsku, aktualnie realizujemy wspólnie budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną. Posiadamy doświadczony Zespół Inżynierów hydrotechników, który zdolny jest do realizacji najbardziej nawet skomplikowanych projektów z tego obszaru.
Realizacje

Morski Terminal Przeładunkowy na Martwej Wiśle
Projekt obejmuje budowę nabrzeża przeładunkowego do obsługi jednostek morskich o długości do 130 m, głębokości zanurzenia do ok. 5,8 m i szerokości do 17,6 m. W ramach prac zaplanowano m.in. wykonanie nabrzeża wraz z dwoma stanowiskami przeładunkowymi służącymi do obsługi zbiornikowców (każdy z 4 ramionami nalewczymi) oraz niezbędnej infrastruktury tj. min.: budynków, rurociągów, stalowych estakad, infrastruktury podziemnej i pomocniczej łączącej terminal z rafinerią w Gdańsku.

Przekop Mierzei Wiślanej
Inwestycja obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami o pionowej osi obrotu, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą oraz budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.

Kanał Dębicki
Inwestycja to jeden z flagowych projektów realizowanych przez ZMPSiŚ w porcie Szczecin. Jego celem jest uzyskanie zwiększonego jakościowo i ilościowo potencjału do przeładunków drobnicowych, poprzez budowę nowego nabrzeża Norweskiego (stanowiącego przedłużenie linii już istniejącego nabrzeża Fińskiego, pełniącego funkcję terminala kontenerowego) oraz modernizację istniejących nabrzeży Czeskiego i Słowackiego wraz z modernizacją infrastruktury technicznej na bezpośrednim zapleczu nabrzeży i przystosowanie ich do głębokości technicznej 12,5 m.

Przebudowa Nabrzeża Indyjskiego
Zadaniem NDI jest przebudowa Nabrzeża Indyjskiego na długości około 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych, stalowych grodzic oraz pali rurowych. W ramach inwestycji należy wykonać m.in. demontaż wyposażenia hydrotechnicznego nabrzeża, rozbiórki oczepu żelbetowego, torowiska oraz umocnienia dna. Obszar objęty inwestycją zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia.

Wnęka Dokowa w Porcie Gdynia
Grupa NDI po raz kolejny dołoży swoją cegiełkę do rozbudowy Portu Gdynia. W tym projekcie zadaniem jest wybudowanie wnęki dokowej a następnie przestawienie doku pływającego oraz uzyskanie ostatecznych pozwoleń na użytkowanie. Realizacja jest podzielona na dwa etapy. Etap pierwszy obejmuje m.in. budowę wnęki dokowej, przebudowę odcinka Nabrzeża Południowego II oraz przebudowę odcinka Nabrzeża Zachodniego I. Zaś etap drugi polega na przebudowie Pirsu nr II wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie w terminie 6 miesięcy od daty przekazania terenu budowy.

Pirs pasażerski i nabrzeże
Celem inwestycji jest przedłużenie pirsu pasażerskiego w Krynicy Morskiej. Obecnie pirs ma około 100 metrów długości. Dzięki temu, że zostanie on wydłużony o ponad 65 metrów, będą mogły przy nim cumować statki pasażerskie białej floty o długości do 36 m oraz jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni, który jest inwestorem. Co ważne, zwiększy się też bezpieczeństwo jednostek pływających ponieważ wydłużenie pirsu zmniejszy falowanie wewnątrz portu. Sopocka grupa NDI w formule „Zaprojektuj i wybuduj” zabezpieczy także skarpę i wydłuży o 50 metrów nabrzeże postojowe w porcie w Krynicy Morskiej.

Port w Pucku
Inwestycja docelowo będzie się składać z kilku etapów. W zakres prac wchodzą m. in. budowa części falochronu północnego, który osłoni basen rybacki przed nadmiernym zafalowaniem, a także budowa stałego pomostu połączeniowego o długości 180 metrów wraz z trzema pomostami pływającymi dla jachtów. W planach jest też przygotowanie nasady zaplecza portu. Na pomostach zainstalowane zostaną postumenty do poboru energii i wody, stanowiska ze sprzętem ratowniczym, drabinkami oraz knagami cumowniczymi. W efekcie, oprócz już istniejących, powstanie aż 98 nowych miejsc cumowania dla jachtów i białej floty.

Port Jachtowy w Górkach Zachodnich
Rozbudowa, dzięki której trzy nabrzeża i pirs w Górkach Zachodnich, w Gdańsku zostaną powiększone. Pojawią się też nowe pomosty, falochron i wyposażenie, które podniesie komfort odwiedzających to miejsce. Wśród robót do realizacji na lądzie jest m. in. wykonanie ścian oporowych (przeciwpowodziowych), demontaż istniejącego żurawia i montaż nowego na nabrzeżu „S”.

Terminal Kontenerowy DCT2
NDI SA była głównym podwykonawcą belgijskiej grupy Besix – generalnego wykonawcy projektu głębokowodnego nabrzeża DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku. DCT Gdańsk to największy pod względem liczby przeładunków terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim.
Kontakt w sprawie budownictwa hydrotechnicznego

