Modernizacja układu drogowo-torowego 

 

Port Gdańsk

2018-2020

Modernizacja układu drogowo-kolejowego

W ramach projektu zmianie ulegnie m.in. układ komunikacyjny w Porcie Zewnętrznym, w tym ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego. Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo, powstanie niewielki parking buforowy dla aut ciężarowych, pierwszy w tej części portu.

W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanym przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowywane są ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego o łącznej długości 5,6 km. Powstają 4 nowe wiadukty, a rozebrane zostaną 2 istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, LOTOS i Naftoport). Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym. Powstanie także parking buforowy dla aut ciężarowych - pierwszy w tej części portu. Inwestycję wartą ponad 176 mln wykonuje firma NDI z Sopotu. Wartość kontraktu wynosi prawie 176 mln zł, z czego 85 proc. stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach programu CEF (Connecting Europe Facility). Realizacja projektu potrwa do października 2020.

NDI SA Generalny Wykonawca NDI SA
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA Zamawiający Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA
2018-2020 Czas realizacji 2018-2020

Pozostałe realizacje