realizations_business_areas
specializations_label
realizations_investor
DCT
status_label
Zakończony
Terminal kontenerowy DCT2
NDI SA była głównym podwykonawcą belgijskiej grupy Besix – generalnego wykonawcy projektu głębokowodnego nabrzeża DCT 2 w Porcie Północnym w Gdańsku.
DCT Gdańsk to największy pod względem liczby przeładunków terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim. Zadanie inwestycyjne T2 polegało na wybudowaniu drugiego nabrzeża. Jest to głębokowodne nabrzeże długości około 656 metrów i głębokości do 17 metrów.
Zakres zrealizowanych prac:
- konstrukcja głębokowodnego nabrzeża o długości około 656 metrów i głębokości do 17 metrów
- ciągi komunikacyjne dostosowane do poruszania się po nich ciężkim sprzętem terminalowym
- pola składowe dla kontenerów chłodniczych w raz z infrastrukturą
- wszystkie niezbędne instalacje w szczególności elektryczne, teletechniczne i sanitarne
- stacje transformatorowe
- rozbudowa istniejącego warsztatu
- zabezpieczenie/odbudowa falochronu brzegowego zlokalizowanego w północno zachodniej części nabrzeża
- nowy obszar parkingowy
Zdolność przeładunkowa DCT1 + DCT2 to łącznie około 3 mln TEU, a samo DCT 2 po fazie pierwszej to 1,5 mln TEU.
18 379 metry kwadratowe - o tyle zwiększyła się powierzchnia Polski przez wybudowanie DCT2 18 379 metry kwadratowe - o tyle zwiększyła się powierzchnia Polski przez wybudowanie DCT2 18 379 metry kwadratowe - o tyle zwiększyła się powierzchnia Polski przez wybudowanie DCT2 18 379 metry kwadratowe - o tyle zwiększyła się powierzchnia Polski przez wybudowanie DCT2
133 metry wysokości n.p.m. mają suwnice STS na terminalu, co sprawia że są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku 133 metry wysokości n.p.m. mają suwnice STS na terminalu, co sprawia że są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku 133 metry wysokości n.p.m. mają suwnice STS na terminalu, co sprawia że są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku 133 metry wysokości n.p.m. mają suwnice STS na terminalu, co sprawia że są jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku
200 kilometrów instalacji elektrycznych biegnie pod powierzchnią terminalu 200 kilometrów instalacji elektrycznych biegnie pod powierzchnią terminalu 200 kilometrów instalacji elektrycznych biegnie pod powierzchnią terminalu 200 kilometrów instalacji elektrycznych biegnie pod powierzchnią terminalu
428 tysięcy ton betonu zużyto do budowy terminala 428 tysięcy ton betonu zużyto do budowy terminala 428 tysięcy ton betonu zużyto do budowy terminala 428 tysięcy ton betonu zużyto do budowy terminala
Lokalizacja inwestycji
Kontenerowa 7
80-601 Gdańsk