Wykonanie oświetlenia węzłów drogowych,
realizations_business_areas
specializations_label
realizations_investor
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
status_label
Zakończony
Autostrada A1 na odcinku Gdańsk–Toruń
W konsorcjum ze Skanska SA zbudowaliśmy północny odcinek autostrady A1 o długości 152 km. To projekt o kluczowym znaczeniu, dla krajowego systemu transportowego.
Podstawowe elementy układu drogowego autostrady obejmowały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, z centralnie położonym pasem dzielącym oraz pasem awaryjnym wzdłuż jezdni.
Na skrzyżowaniu z głównymi drogami krajowymi zaprojektowano bezkolizyjne węzły drogowe zapewniające dostęp do korytarza autostrady oraz umożliwiające połączenie z istniejącym układem komunikacyjnym. Nad drogami poprzecznymi i liniami kolejowymi zaprojektowano bezkolizyjne przejazdy bez dostępu do autostrady. W pasie drogi przewidziano budowę miejsc obsługi podróżnych, punkty gastronomiczne, toalety oraz parkingi dla samochodów osobowych i ciężarowych.
Przelot nad budową Autostrady A1 na odcinku – Gdańsk-Toruń
Oprócz robót konstrukcyjnych związanych z budową raz przebudową istniejących dróg, budowa Autostrady A1 obejmowała również:
Wykonanie urządzeń ochrony środowiska (m.in. wały ziemne, ekrany akustyczne, zieleń ochronna, separatory oleju, przejścia dla zwierząt),
Budowę obwodów utrzymania autostrady oraz miejsc obsługi podróżnych,
Budowę punktów i stacji poboru opłat,
Instalację urządzeń bezpieczeństwa ruchu (m.in. bariery energochłonne, poręcze, ogrodzenie oraz oznakowanie drogowe),
Instalację urządzeń bezpieczeństwa ruchu (m.in. bariery energochłonne, poręcze, ogrodzenie oraz oznakowanie drogowe),
1 259 milionów euro całkowita wartość projektu, 1 259 milionów euro całkowita wartość projektu, 1 259 milionów euro całkowita wartość projektu, 1 259 milionów euro całkowita wartość projektu,
4 500 ludzi pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 4 500 ludzi pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 4 500 ludzi pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 4 500 ludzi pracowało w szczycie przy realizacji projektu,
152 km długość wybudowanej autostrady, 152 km długość wybudowanej autostrady, 152 km długość wybudowanej autostrady, 152 km długość wybudowanej autostrady,
230 maszyn pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 230 maszyn pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 230 maszyn pracowało w szczycie przy realizacji projektu, 230 maszyn pracowało w szczycie przy realizacji projektu,
33 000 000 m³ robót ziemnych w obu etapach projektu, 33 000 000 m³ robót ziemnych w obu etapach projektu, 33 000 000 m³ robót ziemnych w obu etapach projektu, 33 000 000 m³ robót ziemnych w obu etapach projektu,
137 obiektów mostowych wykonano w trakcie realizacji projektu, 137 obiektów mostowych wykonano w trakcie realizacji projektu, 137 obiektów mostowych wykonano w trakcie realizacji projektu, 137 obiektów mostowych wykonano w trakcie realizacji projektu,
W ramach budowy autostrady zbudowano pod Grudziądzem najdłuższy obecnie most autostradowy w Polsce o długości około 2 km.
Lokalizacja inwestycji
Most pod Grudziądzem
87-134 Rozgarty