Pirs pasażerski i nabrzeże

Krynica

2021-2022
Obecnie pirs pasażerski ma około 100 metrów długości. Dzięki temu, że zostanie on wydłużony o ponad 65 metrów, będą mogły przy nim cumować statki pasażerskie białej floty o długości do 36 m oraz jednostki Urzędu Morskiego w Gdyni, który jest inwestorem.

Co ważne, zwiększy się też bezpieczeństwo jednostek pływających ponieważ wydłużenie pirsu zmniejszy falowanie wewnątrz portu. Sopocka grupa NDI w formule „Zaprojektuj i wybuduj” zabezpieczy także skarpę i wydłuży o 50 metrów nabrzeże postojowe w porcie w Krynicy Morskiej.

W ramach tej części prac przewidziano też prace podczyszczeniowe, umocnienie wschodniego odcinka brzegu Basenu Północnego (o długości 91 metrów) i północnego brzegu Basenu Północnego.

W planach jest też wybrukowanie prawie 200 metrów pobliskiej drogi wraz z nowym oświetleniem. Dla tych, którzy wybiorą się samochodami, zostanie przygotowany parking na 22 samochody.

Budowa nowych budowli hydrotechnicznych oraz drogowych zwiększy znaczenie portu na turystycznej mapie polskiego wybrzeża. Prace w krynickim porcie mają się zakończyć w przyszłym roku. Wykonawca, grupa NDI, ma na ich realizację 17 miesięcy. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. Koszt to 8 milionów złotych brutto. Jego znaczą część pokryje unijne dofinansowanie pochodzące ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

NDI Generalny Wykonawca NDI
Urząd Morski w Gdyni Inwestor Urząd Morski w Gdyni
2021-2022 Czas realizacji 2021-2022