Linia Kolejowa 207

 

Gardeja – Malbork

2017-2019

Linia Kolejowa 207

Od maja 2017 konsorcjum firm NDI S.A. (lider) i PPM-T Sp. z o.o. (partner) prowadzi intensywne prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 207 od granicy województwa pomorskiego do stacji Malbork. Do prac zostały wykorzystane wyjątkowe maszyny sprowadzone z Niemiec.

W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie łącznie 70 km torów pomiędzy stacjami Gardeja i Malbork. Przebudowanych zostanie 120 obiektów inżynieryjnych w tym 3 mostów i 13 wiaduktów, dzięki czemu prędkość pociągów na trasie wzrośnie do 120 km/h.

Projekt realizowany jest w formule projektuj i buduj. Realizacja projektu potrwa do jesieni roku 2019.

Inwestycja w liczbach

- 5 stacji z przebudowanymi peronami bez barier architektonicznych
- 4 przystanki z przebudowanymi peronami bez barier architektonicznych
- 36 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych
- 70 km przebudowanych torów do prędkości 120 km/h
- 48 nowych rozjazdów
- 126 przebudowanych obiektów inżynieryjnych, w tym:
13 wiaduktów
3 mosty
-przejście podziemne na stacji Kwidzyn
-Nowa nastawnia i Lokalne Centra Sterowania (LCS) oraz nowoczesne urządzenia

NDI SA, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Generalny Wykonawca NDI SA, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe
2017-2019 Czas realizacji 2017-2019
PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zamawiający PKP Polskie Linie Kolejowe SA
212 milionów złotych netto

wartość projektu

70 kilometrów

przebudowywanych torów

48

przebudowywanych obiektów inżynieryjnych